Molim vas da se prijavite ili se registrujete.
Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije

VLADIX SAT forum

11.12.2018. 10:52:42
Vijesti: Sve što Vam treba, tu smo mi !

Autor Tema: Najopasnije reči za pretraživanje na webu  (Pročitano 1110 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Seven_Oasis

  • Novi na forumu.
  • *
  • Poruke: 4
  • Like: +1/-0
  • Pol: Muškarac
  • "Blago onom ko zna da ne zna, a hoce da nauci."

Najopasnije reči za pretraživanje na webu
« poslato: 23.11.2011. 20:55:49 »
Opasnost se krije u tome što ćete kao odgovor dobiti linkove ka nebezbednim sajtovima. Jedna od najopasnijih reči je "screensavers" sa maksimalnim rizikom od 59.1 posto, a prema izveštaju koji je nedavno objavila bezbednosna kompanija McAfee.

 U svom izveštaju "The Web’s Most Dangerous Search Terms" ova kompanija navodi najopasnije reči i fraze za pretragu na Internetu. Tokom istraživanja analizirano je preko 2500 najpopularnijih ključnih reči i fraza na preko 400,000 jedinstvenih URL-ova. Na osnovu istraživanja ispostavilo se da reči kao što je "lyrics" i sve što sadrži "free" predstavlja ozbiljan rizik prilikom pretraživanja i da su vam šanse velike da dospete na zlonamerni prevarantski ili sajt sa malverom. Dalje se u izveštaju navodi da su kategorije koje se odnose na često korišćene zdravstvene termine najbezbednije.

Ukoliko u svojoj pretrazi imate reč "free," izlažete se ozbiljnom riziku od čak 26,3% da stignete na riskantne strane, odnosno verovatnoća je da svaka četvrta od njih opasna.

Ako nemate svoj poslovni sajt, malo je verovatno da ste čuli za izraze “search engine optimization” (SEO) i “search engine marketing” (SEM). Ipak, one su jako važne za ovu analizu. Radi se o naporu vlasnika sajtova da tako podese svoje sajtove da se što bolje rangijaru kod pretraživača, što zanči da budu među prvima na listi. SEM se odnosi na plaćeno reklamiranje na pretraživačima i ima istu funkciju. Logično, sve je u cilju postizanja što veće posete i što većeg profita.

Na žalost, legitimna preduzeća nisu jedina shvatila važnost dobog kotiranja kod pretraživača. Prevaranti su isto shvatili da što više ljudi dovedu na svoje stranice na Internetu, imaju veću šansu da nekoga prevare. Pogotovu što, za razliku od legitimnih preduzeća, imaju neuporedivo manja ulaganja.

Ova analiza istražuje novi fenomen – koišćenje mašina za pretraživanje kao kanal za hakere koje zanima profit. Ovo nije prvi put da se McAfee bavi ovim problemom. Urađene su slične studije i prethodnih godina, sa namerom da se ne samo istraži rizik prilikom pretraživanja, nego i da se korisnicima Interneta skrene pažnja da nisu tako bezbedni koliko imaju utisak da jesu.

Čak i ova ozbiljna analiza otkriva samo vrh ledenog brega. Radi se ne samo o problemu bezbednosti na Internetu, nego i o veoma složenom i dinamičkom sociološkom fenomenu.

Internet je sve više sastavni deo našeg života. Ne samo da smo se navikli (možda čak i postali zavisnici) na korišćenje pretraživača u svakodnevnom radu i životu, nego smo i stekli neke navike i imamo formirano mišljenje o svojoj bezbednosti. Sajberkriminalci su isto tako prilagodljivi, svakako i više od prosečnog korisnika, pa koriste ne samo tehnološke prednosti sve naprednijeg interneta, nego i naše stečene navike.

U stvarnosti, masovni marketing pod plaštom SEO negativaca podrazumeva veoma različit skup tema koje obično sadrže stotine hiljada udruženih novosti, videa, blogova, naslova koji su se vremenom nakupili, a sve se svodi na istu grupu. Tako da termin "screensavers" ili bilo koja srodna fraza učestvuje u jedinstvenoj kampanji za prevaru. Prevaranti korise analize reči za pretragu koje zvanično objavljuju pretraživači kao što je Google, pa tako stiču prednost. Na osnoavu toga i prave svoje kampanje.

Ne samo da se koriste već poznate reči za pretragu, nego se prevaranti vešto i brzo prilagođavaju i važnim događajima. Tako je jedna ukrajinska grupa iskoristila ogromno ineresovanja za svinjski grip i pokrenula kampanju koja je iskoristila frazu "swine flu" i preusmerila pretrage na svoje sajtove.

Svakakako treba imati u vidu činjenicu da danas legitimni i kompromitovani sajtovi serviraju exploita i malvera nego oni koji su očigledno zlonamerni. Čak 77% sajtova koji nose zlonameran softverski kod su legitimni sajtovi.

Na kraju, teško je reći koje su to reči najopasnije, jer se sajber kriominalci neprekindno prilagođavaju i manipulišu njima.

Za sada, analiza koju je napravio McAfee svakako može da bude od pomoći. Navešćemo samo deo najkritičnijih reči koje bi trebalo izbegavati:

Lyrics, Free, Web, Gear, Gadgets, Games, Videos, Celebrities, Music, News, How Do I?, Astrology, Economic Crisis, myspace, free music downloads, free music, game cheats, free ringtones, make money, wallpapers, pamela anderson, song lyrics, mp3...

Oprezno sa surfanjem.....Pogotovo oni koji koriste web-shopove......  :dontknow: