Molim vas da se prijavite ili se registrujete.
Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije

VLADIX SAT forum

29.03.2024. 06:39:01
Vijesti: Sve što Vam treba, tu smo mi !

Autor Tema: Da li Google favorizuje svoje sajtove  (Pročitano 1428 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže panter666

  • Globalni moderator
  • Super clan
  • *****
  • Poruke: 2025
  • Like: +36/-0
  • Pol: Muškarac

Da li Google favorizuje svoje sajtove
« poslato: 29.11.2010. 22:46:16 »


Čini se da se Google udaljava od svog obećanja da će njihov engine za pretragu pružati nepristrasne rezultate što se može zaključiti na osnovu novih pretraga koje ukazuju da kompanija sama sebi obezbeđuje top mesta u velikom broju pretraga.
Bend Edelman, asistent profesora na Harvard poslovnoj školi, tvrdi da je našao oštra neslaganja u načinu na koji Google tretira određene termine prilikom pretraživanja koji se poklapaju sa uslugama koje ova kompanija obezbeđuje. Rezultati istraživanja Google-a malo se razlikuju kada se doda zarez nakon izraza na osnovu kojeg se vrši pretraživanje. Međutim, Edelman navodi da za veliki broj izraza dodavanje zareza dovodi do velikih izmena u rezultatima.

Na primer, pretraga na osnovu korišćenja izraza CSCO – berzanska oznaka kompanije Cisco Systems – dovodi do toga da Google među prvim rezultatima prikazuje linkove koji vode do njihovog sopstvenog Finance servisa. Edelman takođe tvrdi da je Yahoo-ov Finance sajt zabeležio više saobraćaja nego Google-ov na osnovu podataka dobijenih od strane firme ComScore.


Pretraživanje više od 2.600 termina vezanih za zdravstvo takođe obezbeđuje informacije o Google Health servisu na prvom mestu. Međutim, kada se doda zarez, Goggle više nije na samom vrhu. Edelman zaključuje da rezultati nisu u skladu sa organskom pretragom i ukazuju na to da je Google na određeni način obeležio svoje rezultate da se tako pojavljuju.

Međutim, Google je izgleda zaboravio da obezbedi blage varijacije u okviru termina pretrage koji bi obezbedile konzistentnije rezultate. Ako je osoblje kompanije Google manuelnim putem specifikovalo koji određeni rezultati treba da se pojave na vrhu strane sa rezultatima kada korisnici vrše pretragu za određenim izrazom, onda je sasvim moguće da su zaboravili da obuhvate varijante termina pretraga uz dodate zareze.

Google je dugi niz godina demantovao da se vrše ovakva podešavanja kada su u pitanju rezultati pretrage, iako je jedan od čelnika ove kompanije, Marissa Mayer, jednom prilikom obelodanila da u ovoj kompaniji osećaju da je opravdano da sebe stave na prvo mesto.

Zvanični predstavnici ove kompanije naglašavaju da je Google kreiran za korisnike, ne Web sajtove, te da pored toga što misle da je veoma važno biti transparentan sa Web sajtovima i načinom na koji se oni rangiraju, na kraju je naš cilj da se korisnicima pruži najkorisniji mogući odgovor. Ponekad je to lista linkova ali neki drugi put je to lista filmova ili neki brzi odgovor na pitanje. To je ono što korisnici žele, tvrde zvanični predstavnici Google-a.

Visoko pozicioniranje je velika prednost kada su u pitanju rezultati pretrage. Linkovi koji se nalaze pri samom vrhu beleže najmanje 34% klikova kao rezultat toga, dok rezultat koji se nalazi na drugom mestu beleži 17%, navodi Edelman. Na osnovu tih podataka može se zaključiti da Google-ovi sopstveni servisi mogu izbaciti konkurenciju. Bilo koje Google-ovo poslovanje kojem je potreban „algoritmički“ saobraćaj može ga dobiti, besplatno i to u velikim količinama.

U međuvremenu, preduzetnici su svesni i očekuju da će Google pokopati njihove rezultate u korist sopstvenih servisa. Čini se da je Google raspoložen da ojača i druge izvore informacija koje sakuplja, potvrđuje Mike Grehna, autor „Search Engine Marketing – The Essential Best Practice Guide“. Pre 2007. godine, Google je samo prikazivao plave linkove koji su se odnosili na tekst na Web stranama.

Međutim, od tada Google je radio na „univerzalnoj pretrazi“ koja prikazuje druge rezultate kao što su video sadržaji, novinski članci, blogovi i fotografije, naglašava Grehan. Postavlja se pitanje zašto krajnjem korisniku ne bi obezbedili najbolje moguće rezultate ukoliko to znači da odaberu nešto iz sopstvenog sadržaja? Grehan tvrdi da je kompaniji Google mnogo lakše i brže da upravlja sopstvenim sadržajima i načini ih dostupnim.