Molim vas da se prijavite ili se registrujete.
Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije

VLADIX SAT forum

19.04.2024. 07:08:12
Vijesti: Sve što Vam treba, tu smo mi !

Autor Tema: MINI E Race odvezao povijesni krug na Nürburgringu  (Pročitano 2190 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže trucker

  • Moderator
  • Forum pomocnik
  • *****
  • Poruke: 820
  • Like: +30/-0
  • Pol: Muškarac

MINI E Race odvezao povijesni krug na Nürburgringu
« poslato: 13.04.2010. 20:43:22 »

MINI, točnije BMW je postao prvi proizvođač koji je na Nürburgring-Nordschleife dovezao električni automobil i postavio vrlo impresivno vrijeme od 9:51.45 min. Voditelj ovog projekta, BMW-ov Peter Krams rekao je kako su pred mali Mini stavili zahtjevan izazov kako bi pokazali koliki je potencijal u ovom konceptu i njegovom ekološki prihvatljivom pogonu.


Električnom Miniju definitivno nije namijenjen ovakvim ekstremnim situacijama, no unatoč tomu, na njemu nisu načinjene nikakve ekstremne preinake kako bi uspješno savladao ovu zastrašujuću stazu sa 73 zavoja i 20,8 km.

Automobil je po stazi provezao bivši DTM vozač, Thomas Jäger, koji Nordschleife ima u malom prstu. „Mnogo sam puta vozio po ovoj stazi, ali nikada u tako specifičnom automobilu,“ rekao je Jäger, između ostalog i pobjednik Mini Challengea iz 2006. godine te nastavio: „Snaga elektromotora ima nevjerojatan efekt, budući da vam je u svakom trenutku na raspolaganju čitav okretni moment. Još jedan fascinantan element ovog doživljaja je nedostatak buke. Sve u svemu, ovo je sigurno najčišći i najtiši krug koji sam ikada odvezao.“

Ono što je pretrpjelo najviše izmjena u odnosu na originalni MINI E jest karoserija, koja je morala biti znatno olakšana, no i pojačana varovima i, naravno, roll barom, koji se brine za sigurnost vozača u slučaju izlijetanja. Budući da je automobil ipak trebao postaviti respektabilno vrijeme, a ne samo proći stazu, bilo je neophodno na njega staviti i trkaći ovjes, kočnice i gume. Ostale tehničke karakteristike identične su kao kod MINI E modela, a isto je i sa snagom motora, koja je ostala na 204 KS. Ovi konji doduše nisu žedni benzina, već se hrane elektronima, koje dobivaju iz litij ionskih baterija. Prijenos snage odvija se preko mjenjača s jednom brzinom produljenog prijenosnog omjera i diferencijalom s ograničenim proklizavanjem. Maksimalna brzina koju je MINI E Race razvio, iznosila je 187 km/h.