Molim vas da se prijavite ili se registrujete.
Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije

VLADIX SAT forum

28.03.2024. 09:11:40
Vijesti: Sve što Vam treba, tu smo mi !

Autor Tema: Novi hit iz Wolfsburga-VW Polo BlueMotion  (Pročitano 2152 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže trucker

  • Moderator
  • Forum pomocnik
  • *****
  • Poruke: 820
  • Like: +30/-0
  • Pol: Muškarac

Novi hit iz Wolfsburga-VW Polo BlueMotion
« poslato: 12.11.2009. 21:55:49 »

Kad je u pitanju bliska budućnost, zaboravite na vodik, a i hibridni pogon je više šminka i demagogija nego realnost. To najbolje pokazuje novi štedljivi hit iz Njemačke - Volkswagen Polo BlueMotion. Dosljednim korištenjem svih mogućnosti smanjenja potrošnje klasičnog pogona, postignuti su senzacionalni rezultati.Prostran auto niže klase, koji pruža komfor kao Golf III iz devedesetih, a čvršći je i sigurniji, na 100 km troši samo 3,3 litre. To mu osigurava zanimljivu tržišnu budućnost.

Ekstremna se štedljivost postiže sustavnom i dosljednom štednjom u svim bitnim sklopovima:
• trocilindarski turbodizelaš obujma 1299 ccm, snage 75 KS i momenta 180 Nm, s common-rail ubrizgavanjem s piezo brizgalicama i tlakom od 1850 bara, ima smanjene unutrašnje otpore i povećanu učinkovitost,
• sustav automatskog gašenja kod stajanja, kad se ubaci u ler i pusti spojka te paljenja pritiskanja spojke (Start&Stop) bitno smanjuje potrošnju u gradskoj vožnji (što je veća gužva, veća je ušteda),
• produljenjem prijenosnih omjera 5-stupanjskog mjenjača i smanjenjem otpora u prijenosu,
• promjenjivim opterećenjem alternatora, koji kod usporavanja ili kočenja povisuje napon punjenja te tako dodatno puni baterije. Kod vožnje kontinuiranom brzinom radi sa 10 do 20 posto manje opterećenja, a kod ubrzavanja potpuno se isključuje,
• smanjenjem mase za 80 kg, korištenjem aluminija i kompozitnih materijala,
• smanjenjem aerodinamičkih otpora, prvenstveno sniženom karoserijom, manjim otvorima na maski i glatkom oplatom podnice,
• tanjim gumama niskog otpora kotrljanja 155/70 R 15.

Tako je, korak po korak postignuta potrošnja kojom Volkswagen Polo BlueMotion postaje najštedljiviji serijski auto na svijetu. Smart cdi troši također 3,3 litre, ali to je maleni auto s dva sjedala. S jednim punjenjem spremnika goriva od 45 litara može prijeći čak 1360 kilometara. Time se istodobno postiže i najmanja emisija štetnih plinova među serijskim automobilima. Prednost ovog koncepta je što auto nije pretjerano skup (stajat će oko 17.000 eura), zadržava sve poznate odlike osnovnog Pola i ima vrlo dobre performanse. Postiže 173 km/h i do stotke ubrzava u 13,6 sekundi. Za malo više od pola cijene Toyote Prius dobiva se auto slične funkcionalnosti i znatno nižih troškova za gorivo. Prius troši 3,9 litara benzina, a u praksi trećinu više. Sve to osigurava i najnižu emisiju štetnih plinova. Zbog toga je Polo BlueMotion pravo rješenje za sve koji prelaze dosta kilometara, u gradu i na otvorenom. Smanjuje se potreba odlaska na crpke goriva, što je također prednost, a zadržava se visoka vrijednost kod daljnje prodaje, koja opravdava početna ulaganja. Volkswagen je pripremio i BlueMotion verzije Golfa i Passata, koje troše 3,8 odnosno 4,4 litre. Njemačka tehnologija ponovno pokazuje superiornost...



Koncepcija temeljitog usavršavanja dizelskog pogona bolja je od hibridnog, jer je podjednako korisna u gradu i na otvorenom. Hibridi štede, jer u kombinaciji s električnim pogonom klasični motor stalno radi u optimalnom području i povremeno se isključuje. Ali to se plaća povećanjem mase zbog većih baterija i dodatnog električnog pogona, a kod duže vožnje na otvorenom hibridni pogon je ne samo beskoristan, nego i povećava potrošnju, zbog veće mase.

Tehničke karakteristike
Motor: turbodizelski, 3-cilindarski, common-rail, ugrađen poprečno iznad prednje osovine; Obujam: 1299 ccm; Snaga: 75 KS pri 4200 o/min; Okretni moment: 180 Nm pri 2000 o/min; Dimenzije: 397 x 168 x 146 cm; Gume: 155/70 R 15; Masa: 1071 kg; Brzina: 173 km/h; Ubrzanje 0-100 km/h: 13,6 s; Potrošnja: 4,2/2,8/3,3 l/100 km; Emisija CO2: 87 g/km; Cijena: 16.575 EUR (u Njemačkoj).