Molim vas da se prijavite ili se registrujete.
Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije

VLADIX SAT forum

11.12.2018. 06:28:30
Vijesti: Sve što Vam treba, tu smo mi !

Autor Tema: Njema?ka autoindustrija pred novom krizom?  (Pročitano 985 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže trucker

  • Moderator
  • Forum pomocnik
  • *****
  • Poruke: 820
  • Like: +30/-0
  • Pol: Muškarac

Njema?ka autoindustrija pred novom krizom?
« poslato: 02.09.2009. 12:08:03 »

Premija od 2.500 eura koja se isplaćuje za uništavanje starih automobila u Njemačkoj je skoro potrošena. Automobilska industrija je ove godine profitirala od prodaje novih automobila ali eskperti predviđaju novu krizu.

Cilj premije je bio, da se poticanjem građana na kupovinu novih automobila, podrži njemačka automobilska industrija. Eksperti tvrde da je premija u trenutku pomogla, ali ne dugoročno. Obrt koji se ostvaruje trgovininom automobila, nedostajaće u sljedećoj godini. „Definitivno je tako, novac koji se potrošilo za kupovinu novih automobila, nedostajaće u sljedećoj godini npr. za kupovinu novog namještaja. Automobilska branša dobila je veću podršku nego druge,“ kaže Stefan Bratzel, ekspert za automobile, sa Više ekonomske škole iz Bergisch Gladbacha.


Profit od prodaje malih automobila

Cilj da se otvore nova radna mjesta, nije ostvaren. Naprotiv. U radionicama je sve manje automobila koje treba popraviti, trgovcima polovnih automobila se smanjio promet. No radna mjesta u inostranstvu su kroz premiju subvencionirana. Premija od 2.500 eura, koja se dobija ukoliko kupac pristane da se njegov automobil uništi, je najprije dobro došla trgovcima koji prodaju manje automobile. Nasuprot tome, promet kod  proizvođača automobila BMW-a i Mercedesa se smanjio.Uvoz automobila stranih proizvođača na njemačko tržište se u posljednjih pet mjeseci povećao za čak 45 odsto. „Mnogi su kupili novi automobil prije nego što su planirali, tako da će se u sljedećoj godini morati odreći nekih drugih stvari“, kaže Bratzel. 

Uprkos kritici - rezultati studije  Stefana Bratzela pokazuju da su njemački proizvođači automobila najprije profitirali uvođenjem premije. Tako je samo u prvih pet mjeseci ove godine, prodato skoro pet odsto više vozila. Taj plus uglavnom ide u korist proizvođaču automobila Volkswagenu.

Pad prometa samo odgođen...

Gledano s globalnog aspekta,premija za uništavanje starih vozila usporila je drastičan pad prometa u automobilskoj industriji. Problem međutim nije riješen nego je samo usporen, kaže Bratzel:  „Općenito gledano, riječ je naravno o nekoj vrsti stimulansa prodaje koja ima i pozitivne aspekte. Taj stimulans je međutim umjetno izazvan. To znači da je realna potražnja sasvim drugačija.“
Najkasnije u sljedećoj godini će proizvođači uočiti da kupci nisu više spremni trošiti mnogo novca za kupovinu automobila. Stoga će morat davati veće popuste na cijenu:  „Vjerujem da je dugoročno gledano premija za uništavanje starih automobila više štetila nego što je pomogla, pogotovo stvaranjem niskih umjetnih cijena na koje su se kupci navikli. Zato će proizvođači automobila u narednoj godini morati nuditi još veće popuste.“

Izvor:Deutsche Welle