Molim vas da se prijavite ili se registrujete.
Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije

VLADIX SAT forum

18.04.2024. 14:34:08
Vijesti: Sve što Vam treba, tu smo mi !

Autor Tema: Prvi upotrebljivi elektroauto  (Pročitano 2491 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže trucker

  • Moderator
  • Forum pomocnik
  • *****
  • Poruke: 820
  • Like: +30/-0
  • Pol: Muškarac

Prvi upotrebljivi elektroauto
« poslato: 04.08.2009. 23:08:38 »

U Yokohami je predstavljen novi Nissanov model Leaf, potpuno električni automobil snage 107 KS, s nultom emisijom CO2 i dosegom s jednim punjenjem baterije od 160 km

Serijska proizvodnja električnog Nissana počinje uskoro, a u prodajnim salonima trebao bi se naći potkraj 2010., s cijenom od oko 20.000 eura. Neznatno veći od modela Tiida, hatchback sa pet vrata pokretan je elektromotorom snage 80 kW/107 KS i 280 Nm, koji snagu crpi iz litij-ionskih baterija. One se mogu puniti iz obične, kućne utičnice s time da brzo punjenje, do razine 80 posto, traje svega 30 minuta, dok se za punjenje ''do vrha'' treba strpjeti 8 sati. Baterije su smještene ispod nogu putnika, a utičnica se nalazi sprijeda, ispod Nissanovog znaka, ali bez obzira na to, potrebno je imati garažu ili barem nekoliko desetaka metara produžnog kabela za opskrbu električnom energijom. Leaf zasigurno neće osvojiti nagrade za najbolji dizajn, ali s druge strane, ostao je vrlo prepoznatljivi Nissan. Iako unutrašnjost djeluje kao da je iz nekog koncepta, vrlo je vjerojatno da će takva i ostati, jer ono što vidimo sada, s 99-postotnom sigurnošću vidjet ćemo i u Nissanovim prodajnim salonima krajem sljedeće godine. Masato Inoue, šef razvojnog odjela, naglasio je kako će ovo biti prvi kompakt pokretan isključivo električnom energijom, a biti će dostupan širokom krugu korisnika, za svakodnevne potrebe. Koliko je pažnje posvećeno aerodinamici, govori i činjenica da su prednja svjetla posebno oblikovana kako bi preusmjerila zračna strujanja s bočnih retrovizora, a time je smanjena i buka vjetra. Još zanimljivija je činjenica da ta ista svjetla troše čak 90 posto manje električne energije od konvencionalnih. U teoriji cijela priča zvuči odlično, ali Nissanovi stručnjaci morat će intenzivno poraditi na razvoju infrastrukturne mreže, zbog problema s punjenjem baterija. Već su potpisali partnerske ugovore s tvrtkama u Velikoj Britaniji i Portugalu, te vladama Japana i pojedenih država SAD-a, s ciljem što skorijeg početka razvoja električnih ''benzinskih'' postaja. Donedavno su se električni automobili činili kao znanstvena fantastika, a već sljedeće godine eto ih u prodajnim salonima, s cijenama koje znatno ne odstupaju od konvencionalne braće.