Švedski će proizvođač na ženevskom auto salonu tijekom idućeg mjeseca predstaviti novu, svojevrsnu off-road izvedbu modela 9-3 Sport Combi, pod nazivom 9-3XRiječ je o koncepciji koja se kod nekih drugih proizvođača pokazala uspješnom, a prvenstveno time mislimo na jednog drugog Šveđanina. Naravno riječ je o Volvu i njegovom XC70. Dakle radi se o automobilu koji se temelji na karavanskoj izvedbi, a osnovnu razliku čine povišena podnica, dodatna zaštita podvozja i donjeg dijela karoserije te standardni krovni nosači. Drugim riječima ovaj je automobil namijenjen onima koji žele prostran automobil s određenom dozom off-road sposobnosti uz nešto nižu potrošnju goriva od klasičnih SUV-ova.
Konkretnije odignutost podnice od podloge kod modela 9-3X je 35 mm viša (20 mm kod izvedbe s pogonom na prednje kotače) nego kod staandardnog Sport Combia. Pored podvozja, zaštitna se maska proteže preko prednjih i stražnjih branika te pragova automobila i lukova blatobrana. Tu su još nova svjetla za maglu, par ispušnih cijevi, 17 colni kotači i sl. Interijer je također prošao kroz manje izmjene kako bi se razlikovao od standardnog modela, a najvažnije razlike čine novi materijali na sjedalima te razni ukrasi i sl. Recimo kako prtljažnik s preklopljenom stražnjom klupom nudi 1287 l zapremine.
9-3X će isprva biti dostupan s dva motora, jednim benzinskim te jednim dieselskim. Prvi je 2,0-litreni turbobenzinac snage 157 kW, odnosno 213 KS, a drugi 1,9-litreni TTiD snage 182 KS, odnono 137 kW. Oba su standardno uparena sa 6-stupanjskim ručnim, a u ponudi je i 6-stupanjski automatski mjenjač. Valja reći kako izvori navode da je napredni haldexov XWD pogon na sva četiri kotačaa dostupan samo s turbobenzinskim pogonskim strojem.
Inače ovaj pogon uključuje i elektronički nadzirani TTD ili Torque Transfer Device koji određuje, ovisno o uvjetima na podlozi, isporuku snage i momenta stražnjoj osovini, na kojoj je i diferencijal s blokadom. Na kraju dodajmo samo kako će Saab 9-3X na tržište stići sredinom godine.