Nekad je bilo, a danas se tek spominje: Hrvatski nudistički raj zjapi prazan

UNATOČ odličnim potencijalima i izvrsnim lokacijama, u Hrvatskoj naturizam stagnira a pad broja gostiju uglavnom bi se mogao objasniti nedostatkom razvojne strategije razvoja naturizma i nedovoljnom promidžbom. Drugim riječima, iako je Hrvatska, barem što se Europe tiče, za nudiste raj na zemlji, hrvatski naturizam danas je miljama daleko od onoga što je bio za golaće "zlatnih osamdesetih", kada je Hrvatska, uz liberalnu Francusku, držala monopol na nudističkom tržištu Europe. Rezultati koje je ondašnji ustroj turističke zajednice zapisivao u svoju tekicu bili su na zavidnoj razini, a danas, kako nam kažu iz HTZ-a, iako je i u okolnim državama ovaj vid odmora u padu, rezultati kojima mi danas raspolažemo su - poražavajući.
"Dio tog pada treba tražiti i u nedostatku strategije razvoja naturizma i nedovoljne promidžbe u svijetu, te činjenicu da generacija pravih naturista, zaljubljenika u prirodu i slobodu, polako 'odumire', jer mlađi preferiraju tekstilne kampove. Manjak naturista u kampovima s druge strane dio je i sve slobodnijeg toleriranja naturizma u Hrvatskoj i izvan kampova, na manjim odvojenim plažama, a i konkurencija na Mediteranu jača. Naturizam se sve više prihvaća i u Grčkoj, Italiji i Španjolskoj, zemljama koje su u prošlosti negativno gledale na taj oblik turizma", rekao nam je Adriano Palaman, direktor Kamping udruženja Hrvatske.
Dalmacija: Od nekadašnjih petnaest nudističkih kampova danas su ostala samo dva
"U prošlosti, do 1987. naturizam je konstantno rastao – a tada je počeo lagano padati, s time da je sada taj pad već ozbiljan. Tada je u Hrvatskoj bilo tridesetak naturističkih kampova, a danas ih je tek trećina, u Dalmaciji od nekadašnjih 15, ostala su 2. I nekada i danas najviše je naturista kod nas iz njemačkog govornog područja, a nakon Nijemaca i Austrijanaca slijede Talijani, Nizozemci, Slovenci, dok domaćih gostiju skoro pa niti nema, procjena je manje od 0,5%", objasnio je.

"Naturizam se kod nas može ojačati prije svega ulaganjem u kvalitetu i promidžbu, uz istovremenu analizu i zaključak o pravim razlozima pada segmenta. Činjenica je da za kvalitetnim kampovima interes gostiju je značajan – ali ipak u opadanju. Naši će se naturistički kampovi tako nastojati održati dok god bude bilo zainteresiranih gostiju, iako u manjim kapacitetima uz specijalizaciju i poboljšanje ponude. Proces laganog smanjenja kapaciteta naturističkih kampova i uvođenja novih oblika smještaja ili ne-naturističkog dijela kampa već je započeo pred par godina, dok su sada kampovi stali i čekaju naznake o daljnjem razvoju tržišta", zaključuje gospodin Palaman.