Molim vas da se prijavite ili se registrujete.
Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije

VLADIX SAT forum

12.11.2018. 19:47:06
Vijesti: Sve što Vam treba, tu smo mi !

Autor Tema: Ho?emo li do?ekati 3D HD TV?  (Pročitano 1671 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže Exxxyyy

  • VIP
  • Super clan
  • *
  • Poruke: 1723
  • Like: +28/-2
  • Pol: Muškarac
  • LoCo IbIzA

Ho?emo li do?ekati 3D HD TV?
« poslato: 26.01.2009. 18:06:40 »
Hoćemo li dočekati 3D HD TV?



Iako smo već pisali nešto o 3D TV, red je reći nešto malo podrobnije o ovoj novoj tehnologiji, pogotovu što se veliki igrači već okreću u tom smijeru. Sto reći i kako započeti temu? Možda je najjednostavnije reći kako tro-dimenzionalna televizija dolazi polako, ali sigurno i predstavljati će novi komad zabavne tehnologije. Samo pitanje je, hoće li ta nova televizija prisiliti potrošače na trošenje novaca na nju, kao što su to već uradili HD TV, prije nje? Ili će 3D TV biti idući veliki iskorak u budućnost? U svakom slučaju, važna je jedna činjenica, a to je da su TV proizvođači došli pred zid i moraju ponuditi nešto novo, ako žele da ljudi i dalje kupuju televizore. U proteklih nekoliko godina TV proizvođači su napravili prodajni bum s digitalnom TV, otkad su vlade u Europi dale ultimatum TV kućama o prelasku na digitalu do kraja veljaće 2009. godine. Kupci su nagrnuli na kupovinu digitalnih aparata, a TV i filmska studija, kabelski i satelitski operatori počeli su sve više nuditi i programe u HD tehnici. Ali kako se stanje u ekonomiji pogoršavalo, predviđanja za TV tržište izgledala su turobno. Očekuje se kako će jedino tržište LCD ekrana porasti za 17%, mjereno u prodanim aparatima, u 2009 godini, prema istraživanju tvrtke DisplaySearch. I ovo je pad od 29% u odnosu na porast prodaje u 2008. I porast u prodaji plasma ekrana, koji se očekuje u 2009; je oko 5 %, što je neusporedivo s 24 % rasta koji su imali u 2008.

Rezultat svega je da TV tržište traži nešto novo, kako bi privuklo nove potrošače. I kao što se neki nadaju, to bi mogla biti 3D TV-a. Na ovogodišnjem CES-u u Las Vegasu, četiri najjača proizvođača i prodavača TV-a – Samsung, Sony, LG i Panasonic – prikazali su svoje zadnje verzije 3D uređaja. Panasonic je postavio mini kućno kino, u kojem je 3D plasmin ekran od 103 incha vrtio klipove New Line Cinema – Put u središte Zemlje i od Walt Disney-a, animirani film - Bolt. Također su se prikazivale i 3D HD slike od NBC-ove emisije emitirane 2008 s Ljetne olimpijade u Beijingu.



I dok neki proizvođači, kao Mitsubishi, Philips, Samsung i Sharp, već prodaju 3D ready TV-e, vrhunska četvorka planira imati za prodaju nove, naprednije 3D TV-e, krajem 2009. i u 2010, godini.Pitanje je, hoće li potrošači htjeti kupovati nove TV-e, pored onih koje već imaju, samo zato što su 3D. Formiranje cijena za sadašnje 3D TV-e je na razini cijena ostalih flat screen HDTV-a. Samsung i Mitsubishi trenutno prodaju svoje 3D za 1000 do 2800 $, u zavisnosti od njihovih funkcija.Keisuke Suetsugi, manager za audio video centar u Panasonicu, vjeruje kako će napredne 3D TV koštati jednako kao i one koje nemaju tu tehnologiju, pa stoga kupci na tržištu neće trebati puno uložiti kako bi dodali 3D funkcije. Samo, hoće li 3D biti toliko primamljiv za potrošaće da zamjene svoje 2 – 3 godine stare TV-e? Tome se nadaju proizvođači.Tro-dimenzionalni filmovi su prisutni još od 1950 godine, a najbolje razmišljanje o toj tehnologiji više se gledalo kao štos, nego nešto što će stvarno poboljšati kvalitetu filmova. Ali tehnologija i posebni efekti nikad nisu pomogli 3D filmovima da uđu u mainstream.TV proizvođači vjeruju kako će največi dio potražnje za 3D doći iz Hollywood-a, koji već gura 3D na velika vrata. Prošle godine, DreamWorks je objavio kako će sve filmove ubuduće proizvoditi za 3D, počevši od 2009 godine. Radi toga, kompanija se udružila s proizvođačem procesora – Intelom, koji će joj pomoći u tom ostvarenju. Sportske lige su već eksperimentirale s 3D tehnologijom. U Americi su NBA i NFL (Football League) prenosili neke događaje i utakmice u 3D kinima.



S tehničkog stajališta, 3D tehnologija je već dovoljno stara i dostupna s razumnom cijenom za potrošače. Ali, još uvijek postoje neki nedostatci koji spriječavaju 3D TV da postane iduća velika stvar u kućnoj zabavi.Kao prvo, za biti stvarno super i da korisnici nebi dobili ogromnu glavobolju kod gledanja 3D, moraju imati posebne naočale. Naočale su potrebne, jer 3D šalje različitu sliku na svako oko. A naočale spajaju slike u umu i varaju mozak da u stvari vidi pojedinačnu 3D sliku. Iz Panasonica tvrde kako će korisnici biti u mogućnosti osjetiti 3D iskustvo i bez posebnih naočala, ali treba proći još barem 10 godina za to. Sef istraživačkog tima u LG-u, koji je napravio 3D monitore za oglašavanje (reklame) i digitalne znakove, potvrdio je kako LG planira početi prodavati svoje 3D TV-e, za koje su potrebne naočale, u drugom dijelu 2009 godine, ili početkom 2010. 3D naočale, za oglase i digitalno označavanje, jesu danas dostupne, objasnili su iz LG-a, ali ta tehnologija još nije spremna za TV-e, jer bi mogla oštetiti ljudima vid, ili im nanijeti jaku i trajnu glavobolju, ako bi gledali današnje 3D ekrane. I, kako su rekli, bit će potrebno najmanje 10 godina za napraviti TV koja će se moći gledati bez naočala.



Ali, nisu samo naočale te koje priječe usvajanje 3D tehnologije. Trenutno ne postoji ni standard za 3D snimljeni materijal, koji bi se trebao dovesti do domova. Neke kompanije, kao Panasonic, već su radile na tom standardu , ali mnogi strahuju kako će konkurentski standardi prouzrokovati još jedan rat formata, kao što se to već dogodilo između HD DVD-a i Blu-ray-a.Kao dodatak problemima sa standardom, mogu se navesti i visoki troškovi proizvodnje filmova i ostalih događaja u 3D tehnici, kao i prenošenje video materijala Mrežom. Tro-dimenzionalni video zahtjeva i višešestruke kamere za snimanje, kao i višestruki HD streaming za prenošenje video preko nosivih mreža. Regularno, SD televizijsko emitiranje, treba više pojasne širine, nego ostali tipovi prometa, kao npr audio ili teletekst. HD video troši još i više i trebat će kao dva full HD kanala za prenošenje, uživo, samo jedne igre u 3D. Ovo bi značilo, kako provajderi tipa kabelskih ili satelitskih programa moraju nadograditi svoju infrastrukturu, kako bi udovoljili širokopojasnim zahtjevima za emitiranje.
Dakle, prenošenje HD 3D streaminga je vrlo skupo i svi su izgledi kako ćemo «još malo» pričekati, dok ovako nešto ne vidimo i ne osjetimo u našim dnevnim sobama.