Molim vas da se prijavite ili se registrujete.
Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije

VLADIX SAT forum

21.04.2019. 06:29:51
Vijesti: Sve što Vam treba, tu smo mi !

Autor Tema: Chryslerova elektri?na ofenziva  (Pročitano 1177 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže trucker

  • Moderator
  • Forum pomocnik
  • *****
  • Poruke: 820
  • Like: +30/-0
  • Pol: Muškarac

Chryslerova elektri?na ofenziva
« poslato: 18.01.2009. 12:28:48 »
Kako bi zadovoljili američku vladi i porezne obveznike nakon primitka ogromne količine njihova novca, Chrysler je ponudio vizije električni pokretanih vozila najrazličitijih klasa



Mi mislimo na budućnost! Bila je glavna parola Chryslera na ovogodišnjem salonu u Detroitu. Porezni obveznici i vlada, koji su doslovno ponudili slamku spada američkom divu, od njih to i očekuje. Gotovo je s bahatošću i proizvodnjom zastarjelih i nekvalitetnih automobila te životom u prošlosti, Chrysler se mora okrenuti budućnosti i potpuno novom pristupu stvaranja automobila. Ulaganje u razvoj novih tehnologija jedina je mogućnost za izlaz iz krize, a kako bi pokazali da su već krenuli tim smjerom, na salonu su prikazali čak pet prototipa ‘zelenih’ automobila u režiji novog, ENVI odjela. Iako svi nose naziv EV (Electric Vehicle), samo je jedan pogonjen isključivo električnom energijom iz baterija, dok preostala četiri koriste hibridni pogon. Sigurno najatraktivniji, Chrysler 200C Concept je pripremljen kao nešto dalja budućnost. Četiri ostala modela mogla bi se naći u serijskoj proizvodnji već za godinu-dvije, naravno, ako Chrysler preživi do tada.






DODGE CIRCUIT EV
Najzanimljiviji od te četvorke nedvojbeno je Dodge Circuit EV, sportski elektromobil koji bi direktno trebao ugroziti Teslu. Riječ je o modelu nastalom na osnovi Lotus Europe kojeg pogoni 268 KS snažni elektromotor ubrza ga do 100 km/h za manje od pet sekundi, do 402 metra za 13 i osigurava maksimalnu brzinu tek nešto manju od 200 km/h. Litij-ionske baterije, koje se pune putem klasične kućne strujne mreže, omogućavaju autonomiju od 240 do 320 kilometara, ovisno o načinu vožnje. Budući da je ovaj model nastao na osnovi već postojećeg Lotusa i da koristi više-manje poznatu tehnologiju električnog pogona, ako se pokaže interes, mogao bi vrlo brzo u serijsku proizvodnju. Uz povoljniju cijenu i neke normalnije boje karoserije, mogao bi ozbiljno ugroziti Teslu.






JEEP PATRIOT EV
Blizu serijske proizvodnje je i Jeep Patriot EV, koji pokazuje kako kompaktni SUV može biti ekološki prihvatljiv i to bez ustupaka komforu i performansama. ENVI odjel Chryslera ugurao je u Patriot hibridni sustav koji kao i kod modela Chrysler 200C, ali i Chevroletovog Volta, nudi električni pogon koji snagu crpi iz litij-ionskih baterija. One se, uz klasični način punjenja preko utičnice, nadopunjuju pomoću klasičnog benzinca snage 60 KS koji služi isključivo kao generator. S napunjenim baterijama i punim spremnikom goriva autonomija Patriota EV doseže i do 650 kilometara, naravno, uz minimalnu emisiju štetnih plinova. Za razliku od hibrida i ekoloških automobila koji su se proizvodili sve do nedavno, ovaj Jeep sa svojih 200 KS koliko razvija elektromotor osigurava zavidne performanse. Ubrzanje od 0-100 km/h traje manje od osam sekundi, uz maksimalnu brzinu od 161 km/h.





JEEP WRANGLER EV
Kako Chrysler stvarno misli ozbiljno, najbolje dokazuje električna izvedba legendarnog Wranglera, robusnog terenca starog kova. Za sada je u prvoj fazi studije zamišljen samo s prednjim pogonom, preko kojeg se na podlogu prenosi 268 KS i 400 Nm koliko razvija električni motor. Dovoljno je to za 9 sekundi do 100 km/h i maksimalnu brzinu od 154 km/h, ali i doseg samo na struju od 64 kilometra ili potpomognut benzinskim generatorom i tankom od 31 litre, ukupno 640. Chryslerovi stručnjaci su potvrdili kako istražuju mogućnost ugradnje elektromotora u same kotače čime bi se omogućila izvedba 4X4, koja bi u ovom modelu imala znatno više smisla.





CHRYSLER VOYAGER EV
Najbliže serijskoj proizvodnji od predstavljene petorke je Chrysler Voyager (Town & Country u Americi) EV. Hibridni pogon u ovoj izvedbi ima najviše smisla, budući da je najprodavaniji i služi za svakodnevni obiteljski prijevoz, a u klasičnim izvedbama zbog svojih dimanzija i mase troši dosta goriva. Zahvaljujući sustavu pogona koji je vrlo sličan onome u Wrangleru i Patriotu, samo u ovom slučaju razvija 255 KS i 350 Nm, Voyager ima identičan doseg od 64 kilometra na struju ili sveukupno 640 uz pomoć benzinskog generatora. Prosječna potrošnja je tako manja od 5 litara, dok je smanjenje emisije štetnih plinova gotovo dvostruko.