Jaguar je predstavio R izvedbu svoje popularne limuzine više srednje klase koja performansama ozbiljno ugrožava BMW M5 i Mercedes E63 AMGEngleski je proizvođač nakon mjeseci iščekivanja i brojnih nagađanja te špijunskih fotografija napokon javnosti predstavio serijsku izvedbu svog najsnažnijeg automobila. Riječ je o R modelu limuzine XF koja se direktno suprotstavlja BMW-u M5 i Mercedesima E63 i CLS63 AMG. Iako je Jaguar i do sada pokušavao konkurirati nijemcima, tek bi ih ovim modelom trebao ozbiljno ugroziti. XFR, naime, uz privlačan dizajn, dobar imidž i luksuzan interijer, napokon nudi i tehnologiju kojom im može parirati u vožnji.
Hvaljeno podvozje XF-a u ovoj je izvedbi dodatno dorađeno, kao i upravljači mehanizam i kočnice. Unaprijeđeni ovjes i elektronski nadzirani stražnji diferencijal surađuju kako bi što bolje prenijeli veliku snagu na podlogu i što bolje je iskoristili u zavojima. A snage uistinu ima u izobilju, novi 5-litreni V8 potpomognut kompresorom razvija 510 KS i čak 625 Nm okretnog momenta. Sve to prenosi se na stražnje kotače preko temeljito dorađenog šesterobrzinskog automatskog mjenjača i prije spomenutog aktivnog diferencijala. Rezultat je ubrzanje do 100 km/h za 4,9 sekunde, do 400 metara za 13,1 i međuubrzanje od 80 do 110 za svega 1,9 sekunde. Maksimalna brzina ograničena je na 250, dok se Jaguar hvali s prosječnom potrošnjom od 12,5 l/100 km.
Dizajn R izvedbe ne razmeće se velikim spojlerima i preagresivnim dodacima, već decentno daje naslutiti kako se ovdje radi o pravoj zvijeri na kotačima. Isto tako i interijer je dodatno oplemenjen sportskim detaljima i iznimno bogatom serijskom opremom.
(autoklub)