Molim vas da se prijavite ili se registrujete.
Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije

VLADIX SAT forum

18.04.2024. 05:23:27
Vijesti: Sve što Vam treba, tu smo mi !

Autor Tema: Povijest Chryslera  (Pročitano 3048 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže trucker

  • Moderator
  • Forum pomocnik
  • *****
  • Poruke: 820
  • Like: +30/-0
  • Pol: Muškarac

Povijest Chryslera
« poslato: 15.12.2008. 23:23:17 »


Walter Percy Chrysler, čovjek koji je uvelike obilježio povijest svjetske i američke autoindustrije te potpuno izmijenio automobilsku kartu svijeta, rođen je 2. travnja 1875. godine u mjestu Wamego. Tvrtka i korporacija nazvana po njemu nastala je tijekom dvadesetih godina, kada su američkim tržištem automobila vladala dva diva: General Motors Corporation i Ford Motor Company. Iako je postojao realni prostor za još jednu tvrtku, rijetko tko je vjerovao da će se za vrijeme velike ekonomske krize pojaviti i treći veliki «igrač». Bilo je to vrijeme kada je većina nezavisnih tvrtki propadala, no jedna od njih se izdigla u neslućene visine.

Godine 1923. u New Yorku je izložen prvi Chrysler, model Six. Bio je to vrlo atraktivan automobil s kojim se energični Walter P. Chrysler odlučio baciti rukavicu u lice najvećima. Automobil je bio izuzetno kvalitetno izrađen te je koristio najmodernija tehnološka dostignuća, poput motora s visokom kompresijom. Novi automobil je ostvario veliki uspjeh, a Chrysler je na tom uspjehu počeo graditi veliku korporaciju čiji dijelovi potkraj dvadesetih godina prošlog stoljeća postaju Plymouth, De Soto i Dodge.


                        Chrysler Six B-70

Tajna velikog i brzog uzleta Chryslera bila je, prije svega, u kvaliteti i tehnološkom napretku. Kupci su to znali vrlo dobro cijeniti tako da je već krajem tridesetih godina Chrysler korporacija prestigla Ford po prodaji u SAD-u, dok je Chrysler kao marka postao jedna od najcjenjenijih u SAD-u, pa i šire.
U tom razdoblju nastao je i Chrysler Imperial LeBaron (1932.). Najrjeđi i najvredniji Chrysler svih vremena je proizveden u samo 220 primjeraka. Automobil su karakterizirali masivni kromirani dodaci poput odbojnika i maske.



Najznačajniji automobil iz tog razdoblja bio je Chrysler Airflow (1934.), revolucionarni ali i kontroverzni model. Automobil je za svoje vrijeme bio izrazito aerodinamičan, a tehnološki se nalazio godinama ispred konkurencije. Ipak, prodaja je zakazala jer su se kupci jednostavno bojali takvog radikalnog dizejnerskog koraka. Airflow nije bio komercijalni uspjeh i brzo je zamijenjen konzervativnijim modelom, no zauvijek je ostao u povijesti kao najnapredniji automobil svoga vremena.


                        Chrysler Airflow

Nakon Drugog svjetskog rata Chrysler je nastavio sa svojom filozofijom: tehnološki razvoj, ekonomičnost i kvaliteta. Tako je nastao i Chrysler Town and Country (1941). Bilo je to doba što većih, moćnijih i impresivnijih automobila. Takav je bio i Town and Country, automobil koji je svoj vrhunac popularnosti postigao potkraj četrdesetih prošloga stoljeća.


                        Chrysler Town and Country

Šezdesetih godina 20. stoljeća Chrysler proizvodi najbrži američki automobil svojeg vremena. 300-F je pokretao vrlo moderni motor koji je razvijao oko 400 KS. Ubrzanje ovog automobila je bilo nevjerojatno a vozna svojstva na razini europskih Gran Tourismo automobila.


                        Chrysler 300 F

Šezdesetih godina modelom Turbine tvrtka Chrysler je pokušala još jednu tehnološku revoluciju. Naime, još od početka pedesetih testiralo se s automobilima pogonjenima turbinom sličnom onima na mlaznim avionima. Konačno, 1962., kada se smatralo da je proizvod spreman za serijsku proizvodnju raspisan je natječaj za 200 testnih vozača koji bi testirali automobil kroz tri mjeseca. Prijavilo se više od 30 tisuća zainteresiranih. Ipak automobil nikada nije ušao u serijsku proizvodnju. Unatoč tihom radu bez vibracija automobil nije dobio dobre kritike radi presporog ubrzanja, visoke potrošnje (oko 20 litara) i temperature koju je razvijao ispušni sustav. Kuriozitet je da je automobil kao pogonsko gorivo mogao koristiti gotovo sve što je zapaljivo. Tako su iskušani bezolovni benzin, dizel, alkohol, kerozin, tequila pa čak i parfem. Tequilu je kao pogonsko gorivo koristio meksički predsjednik koji je također bio među test vozačima. Program s turbinama je nastavljen sve do 1981. godine, no nikada nije došlo do serijske proizvodnje.


                        Chrysler Turbine Car

Chrysler je na europsko tržište stigao još tijekom tridesetih godina prošlog stoljeća kada su automobili sklapani u Londonu. Ipak, veliki proboj imena Chrysler u Europi dogodio se 1967. kada tvrtka preuzima Talbot, Simcu i bivšu Rootes grupu. Automobili iz tog razdoblja uvelike su se prodavali i na našim prostorima. Epizoda s Francuzima trajala je do 1978. kada Talbot preuzima Peugeot. Ipak, nakon toga marka Chrysler ostaje manje-više stalno prisutna na europskom tržištu.
Veliki europski proboj počinje početkom osamdesetih kada Chrysler ponovno mijenja svijet automobila. Naime, 1983. u mjestu Windsor u Kanadi počinje proizvodnja prvog monovolumena. Magična formula uspjeha je bila i ostala: prednji pogon, niska podnica, visoka pozicija sjedenja i varijabilna, prostrana unutrašnjost. Osamdesetih godina monovolumen u SAD-u postaje prava ikona auto kulture, a ubrzo mu uspijeva i proboj na europska i ostala svjetska tržišta.


                        Chrysler Voyager

Najvažniji događaj novije povijesti Chryslera je spajanje s grupacijom Daimler-Benz 1998. godine. Nova grupacija DaimlerChrysler je tako postala jednim od pet najvećih svjetskih proizvođača automobila.
Kompletnu povijest Chryslera danas mogu doživjeti posjetitelji Walter P. Chrysler muzeja smještenog u mjestu Auburn Hills u američkoj saveznoj državi Michigan.


                        Chrysler 300C


                        Chrysler PT CRUISER


                        Chrysler SEBRING


                        Chrysler Crossfire