Molim vas da se prijavite ili se registrujete.
Prijavite se korisničkim imenom, lozinkom i dužinom sesije

VLADIX SAT forum

19.11.2017. 03:59:03
Vijesti: Sve što Vam treba, tu smo mi !

Autor Tema: Postavljanje motora,STEP BY STEP!!!  (Pročitano 11233 puta)

0 članova i 1 gost pregledaju ovu temu.

Van mreže marre

  • Moderator
  • Iskusan
  • *
  • Poruke: 283
  • Like: +26/-4
  • Pol: Muškarac
  • Burning ring of fire...

Postavljanje motora,STEP BY STEP!!!
« poslato: 14.09.2008. 09:48:20 »
Dakle uzeo si motor,ČESTITAM,i želeo bi da ga postaviš i da i da hvataš što više satelita i imaš što više programa,pa...      da krenemo od početka:
  Važno je znati da se treba pridržavati uputstava proizvođača motora o max. veličini,odnosno dimenzijama antene koja se može na motor montirati,ako proizvođač kaže npr:"up too 1.2m dish" to ne znači da ne može manja,A U SVAKOM SLUČAJU ne veća (jer uglavnom svi,osim par sretnika,imamo 90 cm.) čak je i preporučljivo staviti manju antenu jer motor preko antene trpi dve vrste opterećenja:statičko i dinamičko; ovo prvo se odnosi na samu težinu antene,pa prema tome ako imate čeličnu,plastificiranu antenu,onda bi trebalo da se stavi ona manja (od 90 cm: a ako neko ima alu antenu onda može i 1.2m (to je ono "up too") jer je dotična dosta lakša.Druga vrsta opterećenja se javlja pri uslovima eksploatacije,a to su najčešće udari vetra koji što je antena veća (veće površine) samim tim prenosi i veće sile na motor,tu nema toliko razlike između alu i čeličnih antena pa traba biti oprezan,jer...        gde ima puno jake bure (ili košave) može svašta nemilo da se dogodi,mada to zavisi i od kvalitete motora,koliko para toliko i muzike.
  A sada o montiranju u koracima.
  Korak prvi:Najpre moraš obratiti pažnju na nosač na kojićeš da postaviš motor,bilo da se radi o šipki na krovu,ili konzolnom nosaču koji se šrafi za zid,osnovno pravilo je isto za sve i kaže:MORA DA BUDE APSOLUTNO,100%,POD "VASERVAGU",ODNOSNO BEZ OTKLONA NA BILO KOJU STRANU!!! Na primer ako ti se učini da maaaaalo "vuče" na jednu stranu i pomisliš da je to zanemarljivo,eeee....      onda si učinio grešku u početku,jer...     ako ti stub ide pa....      1 mm. na jednu stranu (bilo koju),uzmi u ubzir da se sateliti nalaze na 36 000 km. od tebe i da "samo" 1 mm. kod tebe može da znači,a i znači,više od 100 km. od satelita!!! Kada smo nosač motora postavili u APSOLUTNU ravninu onda sledi
  Korak drugi:Određivanje nagiba na motoru,a to i nije teško,treba samo da geografsku širinu mesta na kojom postavljaš antenu "preneseš" na motor,odnosno...      na primer ako se ti nalazis na 45° severne geo. širine,onda i taj ugao na motoru mora da bude 45° i to ti je to!
  Korak treći:Postavi motor na nosač,otprilike (odokativno) ga okreni ka Jugu,ali nemoj da dotežeš šrafove do kraja,tek toliko da možeš motor da rukom okrećes levo-desno.JAKO VAŽNO,motor montiraj u onom položaju kako to zahteva proizvođač,videćeš to sa uputstava a i sa slike sa kutije motora;NIKAKO ne okreći motor (onaj njegov "nos") suprotno od onog kako treba,jer će onda da ti pregori,izgubiš garanciju,i onda jedino možeš da sedneš i plačeš!
  Korak treći:postavi antenu na motor,pazi da budu u istoj ravnini,odnosno da "nos" motora (ona šipka na koju montiraš antenu) i "nos" antene (LNB) gledaju u istom pravcu,što preciznije obaviš tu operaciju to bolje,mogu da ti pomognu linije (ako ih ima) na delu motora na koji pričvršćuješ antenu da se orjentišeš pomoću njih.Ako si pre toga imao više LNB-ova na anteni ili monoblok,skini ga i stavi jedan LNB (da Diseq protokol u mororu i u monobloku ne bi zbunjivali pozicioner) Kada usmeriš antenu i SIGURAN SI da je ista ravnina antene i motora onda učvrsti antenu za motor (pritegni je) i to do kraja jer je više nećeš pomerati iz tog položaja,od sada kada je budes okretao,okretaćeš je zajedno sa motorrom!!!
  Korak četvrti:Spoji LNB na anteni DIREKTNO sa reciverom,zaobilazeci motor,a u reciveru podesi sve postavke za jedan LNB (Diseq NE,pozivioner NE,LNB napon DA,itd.   )
  Korak peti:A sada ono najvažnije,lociranje prvog satelita. A to se radi ovako:U zavisnosti od tvoje pozicije,odnosno od meridijana na kom se nalaziš,odnosno od tvoje Istočne geografske dužine izabraćes satelit koji ti je najbliži.Na primer Zagreb je (a i oni "više" i "niže" njega) na ~16°e pa prema tome najbliži satelit ti je Eutelsat W2 na 16.0°e. Primer 2 Beograd je na ~20°e pa je nima tu a i "iznad" i "ispod" njega (gledajući na mapi) najbliži satelit Astra 19.2°e. Za ostale lokacije pogledaj svoju Istočnu geografsku dužinu i pronađi najbliži ti satelit.Ovo je bilo određivanje referentnog ti satelita.
  Korak šesti:Podesi u svome reciveru postavke za referentni ti satelit,pronađi najjači signal na tome satelitu (spisak tih frekvencija imaš nešto niže u tutorijalu,by Miklav!) i kreni u avanturu lociranja tog satelita. Antenu okreći ZAJEDNO SA MOTOROM koji nisi skroz pričvrstio za nosač,a i usput podešavaj nagib na nateni (onaj na motoru si već podesio),i tako dok ne ubodes taj satelit koji tražiš,a onda fino podešavanje dok ne nađeš najjači nivo signala.Ovo može da potraje od nekoliko minuta do nekoliko sati,pa...    ne gubi strpljenje,i ćorava koka ubode neko zrno pa ćeš i to da "ubodes" satelit koji tražiš.
  Korak sedmi:kada si locirao tebi najbliži (ili ti "referentni") satelit i na njemu pronašao najjači nivo signala onda si odredio i nagib antene,nju tada laaaagano zategni pazeći da je ne pomeriš gore ili dole,i pazeći da ne pomeriš motor levo ili desno (možeš motor PRIVREMENO malo i zategnuti za nosač da ga ne pomeriš).
  Reakapitulacija:Znači...      sada imaš postavljen nosač motora sa antenom APSOLUTNO pravo,imaš montiran motor sa ontenom na njega,imaš određen ugao motora i antene,imaš lociran referentni satelit koji će ti poslužiti za određivanje PRAVOG smera juga (jer se magnetni smer,onaj koji određuje kompas i PRAVI smer juga ne poklapaju,a i kompas ma koliko precizan bio,analogni ili digitalni,ne može da ti odredi Jug kao matematika,a o tome u sledećem koraku kako)
  Korak osmi:A sada malo matematike...        stani iza antene,iza nosača na koji si montirao antenu,i preko nosača i preko LNB-a antene odredi neku referentnu tačku, "odokativno" naciljaj npr. neko drvo,ivicu balkona,deo krova...       što bliže to bolje,ali radi lakšeg računaja u nekom rasponu od 10 do 20 m. od antene (otprilike).Što preciznije izmeri udaljenost od LNB-a do te tačke (ako imaš laserski merač idaljenosti,a ako ne otprilike) i to će ti biti poluprečnik (polumjer) "r" onda izračunaj obim "O" (opseg) zamišljenog kruga sa tim poluprečnikom po formuli 2"r" x (puta) "pi" (3.14),na primer ako ti je "r"=10m onda ti je "O"=62.83m. To sada podeli sa 360 da bi dobio vrednost 1 stepena!!! A to za ovaj konkretan primer iznosi 0.1745 m. odnosno 17.5 cm. Ova zadnja vrednost ti je važna jer toliki ti je otklon od referentne tačke (na sever ili jug,zavisi od tvoje pozicije) za vrednost 1°!!! Šta sada ovo sve znači,pa...        na primer ako si ti na 20.7°e (tvoja lokacija) a naciljao si Astru na 19.2°e i od nje vršio merenja,onda ćes morati da zaokreneš (rotiraš,pomeriš,...    ) antenu ZAJEDNO SA MOTORM ZA KOJI JE PRIČVRŠĆENA za 1.5° na istok,odnosno za gore navedeni primer naći NOVU referentnu tačku udaljenu 26.25 cm.(17.5 x (puta) 1.5 (stepeni))  ISTOČNO od tvoje polazne referentne tačke i ka njoj usmeriti "nos" svoje ontene,odnosno LNB,i...       što preciznije to uradiš preciznije si odredio smer PRAVOG juga!!! Bilo je malo komplikovano ali je vredelo,sada si uradio najveći deo posla,možeš da zategneš motor za nosač,naravno...     pazeći da ga ne pomeriš ni malo,jer...    kako smo ono rekli na početku: jedan milimetar kod tebe STOTINE KILOMETARA kod satelita!!! još jednom napominjem da je ovaj gore brojčani primer čisto hipotetički,odnosno da svaki korisnik,pa i ti, uzima svoje vrednosti i radi sa njima po ovom obrascu!!!
  Korak deveti:Tek sada (kada si sve prišrafio onako "muški") možeš da spojiš antenski kabal preko motora i ako hoćeš sada možeš i da uradiš factori reset na reciveru,a i nemoraš,na tebi je da odlučiš,onda u reciveru postaviš postavke za motor,,najbolje je ako u recu imas opciju (USALS),to ti je Diseq 1.3 protokol,neka te ništa ne brine ako na tvom motoru piše samo diseq 1.2,jer...     onaj koji podržava 1.2 (a svi su takvi) podržava i 1.3!!! I krenes u lociranje satelita,tvoja nulta poicija (ako si u prethodnih 8 koraka uradi SVE kako treba) je 0.0° a onda SAM reciver uz pomoc USALS (Universal Satelite Automatic Location System) locira satelite istočno i zapadno od tebe i pita tebe da li da ih memoriše (zapamti),a ti imaš opciju,i to treba da iskoristiš,da nakon što reciver locira satelit i signal "pozeleni" ručno još maaalo "fino" podesiš motor levo-dersno,i tek kada si se uverio da ne može da bude bolji signal memorišeš tu poziciju!!! Za svaki sledeći satelit koji tražiš i memorišeš postupak ti je isti;kreni najpre od satelita najbližih tvojoj poziciji (na primer: Astra 19.2°e,Eutelsat W2 16.0°e,Hotbird 13.0°e,itd.    ) i onda idi danlje.Prilikom lociranja satelita posluži se najjačim frekvencijama sa pojednih satelita iz gore navedene tablice.

       To bi bilo to,puno sreće i strpljenja i nadam se da sam nekome pomogao!!!

  POZDRAV      MARRE[/glow][/i][/b]
« Poslednja izmena: 15.09.2008. 18:28:00 marre »
Metabox 2 original,antena 90cm,LNB 0.1db.+ motor